2009. május 1., péntek

Játék / Game

Rögtön az elején egy játékban veszek részt. Osli meghívott egy játékra, melynek a következő a szövege:

Right at the start I'm participating in a game. Osli invited me for the following game:

"Egy játékra is hívlak titeket, ha van kedvetek mutassátok meg ti is az első scrap képeteket, kíváncsi lennék, hogy ki hogyan kezdte. Tehát indítok egy blogjátékot scrappelők körében:
1. Mutasd meg az elsőként készült alkotásodat.
2. Írj pár sort a scraphez fűződő érzéseidről, gondolataidról, mióta csinálod, stb.
3. Add tovább a játékot az általad kiválasztott 5 embernek, és hagyj erről megjegyzést a blogjukban."

"I call you for a game. If you'd like show us your first scrap page. I'm interested how you began. So I start a blog game amongst the scrappers:
1. Show us your first page.
2. write a few words about your feelings, thoughts towards scrapping, how long have you been doing it, etc.
3. Pass the game on to 5 people of your choice and leave a message about it in their blog."


1. Elsőként készült alkotás? Nehéz megmondani. Az első képeslap, amit készítettem, amikor még azt sem tudtam, hogy a scrapbook a világon van (2005 március):

1. My first page: It's hard to say. This is the first postcard I created when I din't even know that scrapping even exists (March, 2005)


Az első, amin már bizonyos elemeket is használtam, de még mindig nem tudtam a scrapbookról (2005 húsvét):

The first on which I used some elements but I still didn't konw about scrapbooking (Easter, 2005)

Végül az első olyan oldal, amin kifejezetten scrapbook elemeket használtam fel. Ennek a készítésénél ismertem meg a fogalmat, és tudtam meg, hogy létezik (2008 december).

Finally the first page on which I used elements made especially for scrapbooking. I got to know the term of scrapbooking and that it exists (December, 2008).

2. Ahogy a fenti képekből is látható, már 2005 óta készítek képeslapokat karácsonyra és húsvétra a családnak, mert így személyesebbnek érzem, mint ha egy képeslapküldő oldalról egyszerűen küldenék valamit.

2. As you can see from the above I've been making postcards for Christmas and Easter for the family since 2005. I feel that it is more personal than simply sending an e-card from one of the postcard pages.

A scrapbook fogalmát emlékeim szerint mégsem innen, hanem a fotókönyveken keresztül ismertem meg. Anyukám 50. születésnapjára összeállítottunk egy egyszerű fotókönyvet az életéről, és mivel nagyon tetszett neki, úgy gondoltam, jó karácsonyi ajándék lenne a részemről összeállítani egyet az unokáiról. Szerettem volna kicsit szebbé, színesebbé tenni, ezért rákattintottam egy linkre, ami elvitt krissz cewe fotókönyv oldalára. Ott kezdtem el olvasgatni, és ott ismerkedtem meg ezzel a fantasztikus hobbival, aminek csak a végkifejlete a fotókönyv.

However as far as I remember I got acquainted with scrapbooking through photo books. We've assembled a simple photo book for my mom's 50th birthday about her life. Since she liked it very much I thought it would be a great Christmas present from me to create one about her grandchildren. I wanted to make it a bit more beautiful and colourful so I clicked on a link that took me to Krissz's cewe phot book page. I started reading there and got to know a lot about this fantastic hobby and that the photo book is just one of the many results.

A fotókönyv végül nem készült el, de a karácsonyi képeslapom elkészítésekor valahogy (már nem emlékszem pontosan hogyan) elkeveredtem a Scrapbookflair.com-ra, ahogy rengeteg fantasztikus kiegészítőt és felhasználható dolgot találtam, és töltöttem le. Ez a két oldal aztán elindított az úton, amíg aztán egy blogon (talán Sabee-nál) rákattintottam a Scrapbookozz velünk hirdetésére, és ott is ragadtam.

I never finished that photobook but when I was making my next christmas card during my wondering for elements I got to scrapbookflair.com (I don't remember how), where I found and downloaded tons of fantastic embellishments and other things I liked. These two pages started me on a journey when finally in a blog (maybe it was Sabee) I clicked on the ad of Scrap with us and I never left.

Számomra a scrapbook, habár nagyon az elején vagyok, egy olyan hobbi, ami kikapcsol, mégis agymunkát kíván tőlem. Egy kihívás, hogy egy fényképet ne csak egy szimpla keretbe téve őrizzek meg, hanem színesítsem, hangulatot adjak hozzá, és olykor, ha kell, terápia is, hiszen sokszor van, hogy egy nagyon kimerítő és rossz nap után egyszerűen muszáj alkotni, mert megőrülök. Mire elkészül az oldal, kicsit lenyugszom, és pozitívabban látom a világot.

Although I'm at the very beginning scrapbooking for me is a hobby that gets my mind off everything and still requires me to think. It is a challenge not to put a picture into a simple frame but make it more colourful give a little mood to it. Sometimes if I need it it is also a therapy for it often happens that after a really exhaustive and bad day I just have to create otherwise I just freak out. By the time the page is finished I calm down and see things is a positive light.

3. A stafétát tovább kellene adnom, de minden scrapbookos, akit ismerek, szerintem már megkapta. Azért írok 5 nevet, akiket eredetileg választottam, hátha még nincsenek a blogjukban leírva a válaszok:Kolibri, Krissz, Timcsoca, Csuti és Jóandi. Bocsi, ha valakit már felkértek.

Jó játékot!

3. I should pass the game on but all scrappers I know got it already I think. I still write down the 5 names I thought of originally, maybe they haven't written down their answers in their blogs yet: Kolibri, Krissz, Timcsoca, Csuti és Jóandi. Sorry if any of you have been asked already.

Have a good game!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

mit kerestem, koszonom